Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op rush.startpagina.nl

Oude doos

  • Roy

    Ik kwam toevallig op de site van Rush en kreeg heimwee. Een aantal jaren geleden heb ik al mijn LP's weggegeven! Including alle zwarte schijven van Rush. Als fan van hert eerste uur! Dom onhandig you name it. Maar ik was Rush ook een beetje ontgroeid. Nu ik deze site heb gezien wil ik graag weer de “oude” nummers horen maar ben zeker benieuwd naar het nieuwe werk. Mijn laatste album dat ik heb gekocht was signals geloof ik. Ik ben benieuwd naar de stijl die Rush heeft gevolgd nadien.

  • Rob

    Hoi Roy,

    Hetzelfde geld voor mij, ik ‘ontdekte’ Rush in 1977 in Canada toen ik daar op vakantie was.

    In de jaren erop alle albums gekocht en grijs gedraaid en net als jij ook een beetje blijven steken bij Signals, een bijzonder goed album overigens.

    Sinds een paar jaar weer helemaal in de ban van dit trio en een kaart besteld voor het concert op 16 oktober in Ahoy. In één woord: GEWELDIG! Wat een show, en wat een goede performance zeker ook van het Snakes & Arrows album.

    Wil je een nieuwe impuls aan je Rush-gevoel geven koop dan gerust het Snakes & Arrows album van vorig jaar. Het is eventjes wennen maar dan ben je weer helemaal up-to-date.

    Cheers!

    Rob.

    webmaster rush.startpagina.nl

  • Roy

    Ik ben binnenkort jarig dus ik zal mijzelf eens verrassen met dat album! Bedankt voor de tip.

  • Rob

    Hey Roy,

    Ik wil je niet op kosten jagen, maar als je dan toch gaat investeren overweeg dan de DVD R30, ter ere van het 30-jarig jubileum. Opgenomen in Frankfurt.

    Alvast een fijne verjaardag gewenst.

    Rob.

  • Roy

    Nou, ben alvast vooruitgelopen op de verjaardag en gisteren de CD Snakes & Arrows gekregen (van mijzelf!). Het is even wennen. Heb de nummers net één keer gehoord. Tracks 6 t/m 10 vielen mij op. Lagen lekker in het gehoor waarbij ik nr 6, The Main Monkey Business, erg fraai en typisch Rush vind.

    Gewoon nog drie keer afluisteren en misschien toch nog “oude” cd's gaan verzamelen.

    Nogmaals bedankt voor de tip.

    Roy

  • Niels

    Hoi Roy,

    Rush na Signals… genoeg te genieten nog!

    Power Windows vind ik een geweldig album,

    in eerste instantie misschien erg high-tech klinkend,

    maar dit album is zo intens, mooi, furieus,

    en de arrangementen geniaal (om

    over de baslijnen nog te zwijgen)…

    Maar ook Grace Under Pressure,

    en ook het vaak ondergewaardeerde Presto

    (en Roll The Bones) vind ik zeer onderhoudend… Rush verveelt nooit

    en dat kan ik van weinig andere bands zeggen,

    Rush blijft intrigeren.

    Ben benieuwd wat ze na S&A gaan doen,

    hopelijk iets meer durf zoals ze op

    Vapor Trails toonden (niet zozeer mijn

    favoriets album maar ze deden wel precies

    wat ze zelf wilden, en op S&A is de invloed

    van Nick R. een beetje zwaar denk ik,

    die het meer richting ‘normale’ rock stuurt,

    voor zover Rush ooit ‘normaal’ kan zijn, niet dus)…

    Groeten

    Niels

  • Niels

    Ik vergat het album Hold Your Fire te noemen, hier staan een serie

    briljante tracks op waaronder het bekende Mission maar ook anderen.

    De ongewone ‘structuren’ die in deze nummers zitten vind ik

    fabelachtig, van ‘ambient’-achtig tot meteen weer hoge intensiteit…

    eigenlijk is Rush nooit echt ‘relaxed’, gelukkig.

    Power Windows heeft ook van die aparte secties erin… “Marathon”, “Emotion Detector”.

    Groeten

    Niels